Знайдено спосіб, щоб збільшити запас ходу електрокара до 5000 км

Американські вчені розробили новий тип проточною батареї, яка по щільності енергії в 10 разів перевершує літій-іонні. Вона не вимагає багатогодинної підзарядки і здатна збільшити запас ходу будь-якого електрокара до фантастичного рівня. Методику вже обкатали на гольф-картах і навантажувачі.

Запас ходу більшості електрокарів на ринку коливається в діапазоні 200-600 км. Команда вчених з Університету Пердью (США) представила технологію, яка збільшує цей показник в 8-25 раз. В її основі лежить безмембранна проточна батарея. Вона не вимагає багатогодинної підзарядки.

Щоб продовжити запас ходу, досить регулярно заправляти її новою порцією рідких електролітів. Процес нічим не відрізняється від звичайної заправки автомобіля бензином.

Однорідинна технологія дозволяє виробляти електрони за рахунок окислення анода. На катоді при цьому запускається процес відновлення, і в результаті генерується потік енергії. За словами керівника розробки Джона Кушмана, завдяки цій методиці від проточного акумулятора можна отримувати рекордну кількість енергії.

Зазвичай батареї такого типу не могли конкурувати з літій-іонними через низьку щільність енергії — найчастіше вона не перевищувала 20 Вт*год/кг. У Li-Ion цей показник на рівні 130-140 Вт*год/кг.

«Наш проточний акумулятор перевершує ці параметри в 5-10 разів», — зазначає Кушман.

Після використання електроліт зливається — відпрацьовану рідину можна підзарядити повторно сонячною чи вітровою електростанцією, а також на ГЕС.

Вперше вчені представили технологію в 2017 році. Тоді ж вони заснували компанію IFbattery і запатентували свою розробку. Протягом двох років Кушман з колегами тестував проточну батарею на гольф-картах і вилочних навантажувачах, а тепер планують оснастити нею електрокари та водневі автомобілі майбутнього.

Міняти електроліт потрібно кожні 480 км, а після того, як автомобіль пройде 4800 км, буде потрібно заміна анода.

Вчені стверджують, що процес займе стільки ж часу, скільки заміна масла, і коштуватиме приблизно так само — близько $65.

Як одну з серйозних переваг технології Кушман підносить те, що для неї не потрібно будувати інфраструктуру з нуля. Переобладнати існуючі бензозаправки під электрозаправочні станції простіше, ніж встановлювати підзарядки для електрокарів і системи для водневих автомобілів.

За прогнозами MarketsandMarkets, ринок проточних акумуляторів в найближчі чотири роки зросте до $5 млрд.

Багато компаній роблять ставку на цей тип батарей, щоб збільшити запас ходу електромобілів і скоротити час, який йде на підзарядку. Так, компанія Electriq Global розробляє «водне паливо», яке дозволить автомобілю проїхати близько 1000 км. Повний бак суміші обійдеться всього в $25.

Категорії: Новини альтернативної енергетики

Відповісти

avatar