У Китаї створено колосальні (надлишкові) потужності з виробництва електромобілів

В газеті South China Morning Post опублікована цікава замітка, в якій розповідається, що Китай стикається з проблемою надлишку виробничих майданчиків по випуску електромобілів. За оцінками, в Китаї налічується близько 500 електромобільних стартапів, і далеко не тільки ті марки, про які ми вже чули, і не нові спільні підприємства з участю провідних світових автомобільних брендів та великих китайських компаній, таких як BAIC, BYD або Brilliant. Це – нові імена.

За даними рейтингового агентства Fitch, якщо скласти нинішні потужності автовиробників і заявки стартапів, то в Китаї до 2020 року може вироблятися до 20 мільйонів електромобілів. Це в 10 разів перевищує запланований урядом обсяг продажів у 2 мільйони одиниць в зазначеному році.

Уряд Китаю навіть почав перешкоджати запуску нових компаній з виробництва електричних авто. Підприємства, які мають намір випускати менше 100 000 автомобілів в рік, не отримають дозвіл на будівництво заводів.

«Не дивно, що у швидкозростаючому виробничому секторі спостерігається приплив інвестицій, який у кінцевому підсумку привів до надлишкових потужностей», — зазначає Дін Хайфен, консультант шанхайської Integrity Financial Consulting.

«За останні два десятиліття ми спостерігали схожі сценарії у виробництві телевізорів і сонячних батарей в країні, а також у суднобудуванні. Центральному уряду необхідно якомога швидше охолодити ринок електромобілів».

Цей надлишок пропозиції відзначається на тлі відкриття заводу Tesla в Шанхаї. Очікується, що в кінцевому підсумку на ньому буде вироблятися до 500 000 автомобілів в рік. У жовтні 2018 року Volkswagen почав будівництво свого шанхайського заводу, який буде випускати до 300 000 електромобілів щорічно. Таким чином, можна констатувати, що в КНР відбувається справжній бум електричного автомобілебудування, який призведе до досить швидкої трансформації транспортного сектора. Цей тренд вже підтверджується статистикою.

Загальні роздрібні продажі автомобілів в Китаї впали на 5,8 відсотка в 2018 році до 22,3 мільйона штук, вперше з 1992 року. З іншого боку, в минулому році в Китаї було продано 1,26 мільйона так званих «автомобілів, що працюють на нових джерелах енергії» (New Energy Vehicles) – їх продажі зросли на 61,7%. Це відповідає світовим тенденціям (нагадаю, є думка, що у світі до 2018 було пройдено пік продажів автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння). Очікується, що перехід Китаю від «старих» бензинових машин до електромобілів прискориться в поточному році. Однак Bloomberg прогнозує, що продажі електромобілів в Китаї в 2019 році досягнуть 1,5 млн. одиниць, що означає більш низький темп росту, ніж у попередні роки.

Категорії: Новини альтернативної енергетики,Транспорт

Відповісти

avatar