Субсидії на покупку електромобілів в Німеччині поки не ефективні

За допомогою доплат при покупці електромобілів і гібридних авто німецький уряд планував стимулювати попит на екологічні транспортні засоби. Незважаючи на зусилля влади, поки таке рішення не призвело до очікуваних результатів.

За півроку з моменту введення стимулів на покупку повністю електричних і гібридних машин інтерес громадян ФРН до ініціативи уряду залишається досить стриманим. До 1 січня 2017 року було подано лише 9023 заявки на отримання виплат, повідомило на цьому тижні Федеральне відомство з економіки та контролю за експортом, в компетенції якого знаходиться дане питання. При цьому близько 5100 заявок поступлю на отримання бонусу при покупці електромобілів і до 3900 – при покупці гібридів.

Найбільше за урядовою допомогою зверталися при покупці автомобілів виробника BMW (в основному міський хетчбек i3) – 2592, далі йдуть Renault (в основному модель Zoe Intens) – 1658, Audi (A3) – 1188, Volkswagen – 887 і Mitsubishi – 804. Для порівняння: на виплату бонусу при купівлі автомобілів виробника Tesla (модель S Base) було подано лише 82 заявки. Це пояснюється тим, що доплата здійснюється при придбанні автомобілів вартістю до 60 000 євро.

Майже порівну заявок на отримання субсидій подали компанії (4461) і приватні особи (4403). Серед федеральних земель лідери за кількістю поданих заявок – Баварія (2232) і Баден-Вюртемберг (1743).

Звертатися за електромобільними дотаціями можна було з початку липня минулого року. При цьому доплата надається для відповідних автомобілів, придбаних після 18 травня. Нагадаємо, при покупці електромобілів вона становить 4000 євро, гібридних транспортних засобів – 3000. Федеральний уряд і автовиробники порівну ділять загальну суму премій в 1,2 мільярда євро.

Цією ініціативою німецький уряд мав намір стимулювати попит на електромобілі. Очікувалося, що коштів вистачить на преміювання покупки не менше 300 000 авто. Міністр транспорту Німеччини Александер Добріндт висловлював переконання, що нові автомобілі проторують собі шлях до споживача. Він вважав, що це лише питання часу, і поступово попит на електромобілі буде тільки рости, навіть якщо споживачам доведеться трохи “пожертвувати динамікою”.

«Але тільки через доплати ніхто не буде відразу купувати собі новий автомобіль», – зазначив Добріндт в інтерв’ю агентству dpa. Для цього, за його словами, потрібно пробудити інтерес споживачів, також необхідно, щоб трохи «постаріли» наявні автомобілі. До того ж модельний ряд електромобілів на сьогоднішній день не так вже й широкий.

Проте, Йорг Хофманн, керівник профспілки IG Metall, яка об’єднує в тому числі працівників автобудівельній галузі, залишається оптимістом. Він переконаний, що перехід на електромобілі відбудеться швидше, ніж прогнозувалося ще кілька років тому. Раніше очікувалося, що перехідний період, під час якого на ринку з’явиться велика кількість гібридних автомобілів з електродвигунами і двигунами внутрішнього згоряння, триватиме довше. Однак бачення автовиробників змінилося. “Якщо слова автовиробників виправдаються, то ми значно швидше перейдемо до повністю електричних автомобілів і гібриди будуть відігравати певну роль лише в моделях преміум-класу”, – зазначив Хофманн в інтерв’ю dpa.




Категорії: Транспорт

Теги: ,,,,

Отправить ответ

Залиште перший коментар!

avatar
wpDiscuz