PwC: робовантажівки скоротять витрати на логістику наполовину

Роботизація логістики почне приносити вигоду вже в 2020-і роки, а через десятиліття автоматизована доставка вантажів стане максимально прибутковим бізнесом. Видавати зарплату водіям більше не доведеться. Аналітики вважають, що зростання світової економіки цілком компенсує масове безробіття в цій сфері.

До 2030 року індустрію вантажоперевезень очікують радикальні зміни, прогнозують аналітики консалтингової агенції PwC Strategy. До цього часу сформується нова цифрова екосистема логістики з роботизованими складами, розумною системою відстеження вантажів та автоматизованими фурами.

Деякі компанії сподіваються вирватися вперед саме за рахунок таких технологій: Amazon тестує роботів на складах, стартап Convoy створює аналог Über для транспортування товарів, а Hyundai і Mercedes випробовують автономні тягачі.

Експерти підрахували, що завдяки цифровізації та автоматизації витрати на логістику будуть скорочуватися з кожним роком все швидше. До 2020 року вони зменшаться на 5%, до 2025 — на 20%, а до 2030 — вже наполовину.

Продуктивність зросте в кілька разів, при цьому компаніям більше не доведеться платити зарплату водіям. Перехід на роботизовані системи водіння забезпечить 80% економії.

Аналітики PwC вважають, що водії-люди деякий час будуть керувати окремими видами вантажного транспорту. Однак у період з 2025 по 2030 роки людини тут повністю замінять системи автопілотування.

Алгоритму, який керує автомобілем, не потрібен відпочинок, тому робоча зміна триватиме довше: зараз вантажівки простоюють дві третини часу, а після 2030 року будуть їздити по трасах майже по 20 годин на добу.

Конструкція транспортного засобу також зміниться. Виробники більше не будуть обладнюваати тягачі водійськими кабінами, в результаті чого собівартість вантажівок скоротиться на третину. Volvo вже представила концепт фури такого типу, але планів запускати серійне виробництво у компанії поки немає.

Автоматизація торкнеться не тільки самих транспортних засобів, але і інших компонентів логістики. На ринку з’являться повноцінні дрони-кур’єри, які будуть розвозити дрібні посилки клієнтам. Всі процеси транспортування підключать до єдиної системи моніторингу, а компанії почнуть використовувати технології 5G та інтернету речей, а також блокчейн, хмарні обчислення і великі дані.

Що стосується типів двигуна, то до 2030 року індустрія вже не зможе обходитися одними лише вантажівками з ДВЗ, які зараз займають 97% ринку. Підприємства почнуть впроваджувати тягачі з електричними і гібридними установками. З’являться і експериментальні моделі на водневих паливних елементах, стисненому або зрідженому природному газі.

Автори звіту дійшли висновку, що світовий ВВП зросте на 2,6% при помірному розвитку ринку і на 4,7% у випадку тотальної трансформації.

Поки компанії будуть отримувати все більшу вигоду, колишнім далекобійникам доведеться шукати нову роботу. За оцінками аналітиків, тільки у США безробіття загрожує 300 тисячам водіям, які перевозять вантажі на далекі відстані. При цьому саме дальні рейси приносять найбільший прибуток.

Втім, деякі компанії обіцяють працевлаштувати колишніх водіїв. Так, стартап Starsky Robotics розробляє фури з дистанційним управлінням. Диспетчери будуть сидіти у «віддаленій кабіні», обладнаній кермом і педалями, і управляти вантажівкою на відстані.

Категорії: Транспорт

Відповісти

avatar