Причини буму електромобілів в Норвегії

У Норвегії електромобілі і plug-in гібриди зайняли 29% ринку продажів нових автомобілів.

Дивлячись вишикувані в стрункі ряди блискучі електромобілі (численні Tesla, Nissan Leaf і ін.) в центральних районах Осло, можна подумати, що норвежці вже забули про існування двигуна внутрішнього згоряння. Судячи з усього, скоро так і буде.

У минулому році в Норвегії 29% від всіх продажів нових автомобілів зайняли електромобілі і гібриди. У грудні 2016 року в країні було продано 100-тисячний електромобіль.

Норвегія стала першою країною, яка ввела заохочення за покупку електрокарів – ще в 90-х роках. Але зростання продажів посилилося лише в останні 5 років – тільки після того, як почали з’являтися «повороткі» міські моделі з прийнятним запасом ходу.

Тепер же 5 млн громадян Норвегії складають найбільш розвинений ринок електромобілів у всьому світі.

В Асоціації ринку електромобілів Норвегії очікують, що до 2020 року в країні буде продано 400 тис. «чистих» електрокарів – без урахування гібридів. Там також прогнозують 70%-не зростання продажів нових авто з нульовими обсягами викидів – очікується, що зі збільшенням асортименту і зниженням цін на електромобілі попит на них буде збільшуватися швидше.

Незважаючи на те, що загальний автопарк електрокарів в Норвегії становить менше 5%, в міністерстві транспорту називають «реалістичними» свої очікування повністю припинити продажі автомобілів з бензиновими і дизельними двигунами вже до 2025 року.

Норвегія не заборонятиме продаж звичайних машин, замість цього вона введе ряд податкових стимулів, які змусять жителів самих відмовитися від таких автомобілів. Підвищений податок на придбання автомобіля з високим рівнем викидів практично подвоїть вартість цього автомобіля, що разом з іншими податковими нововведеннями, зробить електричні моделі більш вигідними. Тим більше, що водії автомобілів з електромоторами, отримують ряд пільг: звільнення від дорожніх зборів (досить високих в Норвегії), безкоштовний перетин фіордів на поромі, безкоштовна парковка в межах міста, а також право використання смуги для руху міського транспорту.

Наступним кроком для «закріплення результату» переходу на електромобілі стане розвиток зарядної інфраструктури, яка поки і задовольняє сьогоднішні потреби, але ще далека від того, щоб відповідати майбутнім амбітним планам Норвегії.

Так, в Осло 7 з 10 жителів живуть в квартирах, тому лише мала частина городян можуть заряджати електрокари вдома. Таким чином, потенціал для розвитку мереж підзарядки електромобілів величезний.

Оператори швидких зарядних станцій в Норвегії, такі як фінська енергокоманія Fortum, вже почали продавати електроенергію електрокарам – і вона користується значним попитом. Торгові центри та великі магазини, серед яких і IKEA, встановили у себе на територіях пункти зарядки електромобілів. За оцінками, кожен великий ритейлер витратив на це, щонайменше, $ 120 тис.

Влада Норвегії говорять, що найближчим часом мережа зарядних станцій для електромобілів розростеться по всій країні так, що на кожні 50 км дороги буде як мінімум одна зарядка. Тому, уряд активно підтримує і субсидує компанії-оператори мереж зарядок для електромобілів.

У той же час країнам, у яких немає тих обсягів нафти, якими володіє Норвегія, доведеться складніше досягти схожого зростання ринку електромобілів. Дешева електроенергія, яку Норвегія отримує від гідроелектростанцій, і порівняно дорогий бензин і дизель також підіграють швидше електромобілям, а не традиційному транспорту в Норвегії. Не у всіх країн є така перевага як розвинена гідроенергетика. Крім того жителі Норвегії, у своїй переважній більшості, самі прагнуть знизити обсяги викидів в атмосферу, і вважають, що гроші, вкладені в цю справу, витрачаються з користю. На відміну від багатьох інших країн, де для розвитку ринку електромобілів, вирішальне значення має зниження їх ціни і поліпшення їх характеристик в порівнянні з автомобілями на викопному паливі.




Категорії: Транспорт

Отправить ответ

Залиште перший коментар!

avatar
wpDiscuz