Найбільший морський перевізник вантажів зобов’язується стати вуглецево-нейтральним до 2050 р

Данська компанія Maersk, що спеціалізується на морських вантажних перевезеннях і обслуговуванні портових терміналів, світовий лідер у сфері контейнерних перевезень (частка ринку: 18%), взяла на себе добровільні зобов’язання стати вуглецево-нейтральною (carbon neutral) до 2050 року. Про це йдеться в прес-релізі компанії.

Для досягнення цієї мети необхідно, щоб вже до 2030 року на ринку існували конкурентоспроможні морські транспортні судна з нульовими викидами. Потрібне прискорення інноваційного процесу та впровадження нових технологій.

Як підкреслюється в заяві Maersk, обсяги вантажоперевезень будуть рости, і прогрес в паливній ефективності нинішніх технологій, що ґрунтуються на спалюванні викопного палива, зможе лише підтримувати викиди на нинішньому рівні, але не знизити, тим більше повністю ліквідувати їх.

«Єдиний шлях досягти такої необхідної декарбонізації в нашій індустрії — це повністю перейти на нові вуглецево-нейтральні види палива та ланцюжки поставок», — стверджує директор з операцій компанії.

На сьогоднішній день не існує однозначних рішень для повної декарбонізації морського транспорту, і Maersk не говорить про якісь конкретні технології. Перспективним напрямком, який вже тестується, є електрифікація на основі (відновлювальної) водню.

Раніше міжнародна морська організація (International Maritime Organization — IMO) затвердила попередній план скорочення викидів парникових газів до 2050 року на 50% порівняно з рівнем 2008 року. За її даними морське судноплавство відповідальне за 2,2% глобальних викидів парникових газів (дані 2012 року), а обсяг емісії може зрости на 50-250% у зв’язку з розвитком торгівлі.

За статистикою Міжнародного енергетичного агентства, морський транспорт є споживачем 5% світової нафти.

Категорії: Новини альтернативної енергетики,Транспорт

Відповісти

avatar