Морський транспорт переходить на водень і зріджений газ

Круїзна компанія Royal Caribbean розробляє клас кораблів, які будуть отримувати енергію від паливних елементів на зрідженому газі. Перший прототип буде готовий в 2022 році. Пасажирські пороми в свою чергу зможуть незабаром перейти на водневе паливо – це довело дослідження вчених з Сандійских національних лабораторій.

Новий клас кораблів Icon буде працювати за рахунок паливних елементів на зрідженому природному газі. Такий підхід дозволить значно скоротити кількість шкідливих викидів – в Royal Caribbean стверджують, що нові двигуни круїзних лайнерів будуть виробляти тільки воду.

За словами Харрі Куловаара, головного проектувальника RC, компанія розглядала можливість використання газових паливних елементів протягом десять років. Керівництво прийшло до висновку, що технології досягли достатнього рівня розвитку і можна починати експериментувати.

Перші два корабля Icon будуть випущені у 2022 і 2024 роках, а вже в наступному році компанія проведе перші випробування технології на базі існуючих круїзних суден.

Великі круїзні кораблі роблять колосальну кількість викидів, повідомляє The Guardian. Наприклад лайнер Harmony, що належить Royal Caribbean, при повній роботі двигунів спалює 5212 літрів дизельного палива на годину і майже 250 000 літрів в день. За оцінками німецьких і бельгійських експертів по забрудненню морів, корабель такого розміру виробляє більше сірки, ніж кілька мільйонів машин, і більше викидів золи, ніж тисячі лондонських автобусів.

Пасажирські пороми в Сан-Франциско теж завдають шкоди екології. Однак вчені з Сандійских національних лабораторій довели, що теоретично їх можна обладнати паливними елементами на водні і радикально скоротити кількість шкідливих викидів. Морські судна на водні існують, але вони рухаються з невеликою швидкістю і відрізняються малими габаритами.

Дослідники лабораторій, що входять в систему наукових центрів Міненерго США, розробили проект SF-BREEZE – пасажирський пором на 150 чоловік, який щодня може здійснювати чотири кругові поїздки по 80 км при максимальній швидкості 35 вузлів (близько 65 км/ч). Заправлятися судно буде один раз в день. Вчені розробили дизайн подовженого катамарана зі спеціальним відсіком для паливних елементів на головній палубі. Також розробку оцінили з точки зору існуючих законів і обмежень. Виявилося, що SF-BREEZE відповідає всім параметрам. Єдиний мінус – водневе судно буде коштувати в два рази дорожче, ніж аналоги на дизельному паливі.

Морський транспорт змінюється більш повільними темпами, ніж наземний. Але він так само підпадає під вплив сучасних трендів – в першу чергу, автоматизації. Довгий час безпілотні судна були прерогативою військових сил. Однак тепер автономні кораблі проникають в сферу пасажирських і вантажних перевезень. Віце-президент відділу по морських інноваціях Rolls-Royce Оскар Левандер вважає, що автономність знизить транспортні витрати в судноплавстві на 22%. Основна економія буде досягатися за рахунок обнулення витрат на утримання екіпажу.




Категорії: Транспорт

Отправить ответ

Залиште перший коментар!

avatar
wpDiscuz