Як електромобілі вплинуть на ціну електроенергії для домогосподарств?

Кількість електромобілів постійно збільшується. Оскільки їм потрібна електрика, їх широке розповсюдження може вплинути на ціни на електроенергію.

Німецький інститут системних та інноваційних досліджень Фраунгофера (Fraunhofer ISI) опублікував доповідь про вплив розвитку електричного транспорту на ціни на електроенергію для домогосподарств. Нагадаю, що сьогодні ціни на електрику для громадян у ФРН є одними з найвищих в Європі (близько 30 євро-центів за кіловат-годину). Втім, вони є стабільно високими, тобто не ростуть:

цены на электроэнергию в Германии

Дослідники з Fraunhofer ISI приходять до висновку, що розвиток електричного транспорту може призвести до зниження цін.

В якості точки дослідження взято 2030 рік, до якого, по-перше, кількість електромобілів стане суттєвим, автори виходять з величини чотири мільйони (або 10% парку легкових автомобілів), і, по-друге, енергосистема буде більш досконалою, готовою ефективніше взаємодіяти з електромобілями і іншими «віддаленими» пристроями типу теплових насосів.

За розрахунками авторів, така кількість електромобілів практично не збільшить навантаження в енергосистемі. Додаткова використовувана потужність не перевищить 1,3 ГВт (в «сценарії 3,7 кВт» — тобто при зарядці від звичайної домашньої мережі). При цьому навантаження в 2030 році в будь-якому випадку буде нижче, ніж у 2012-му (чорна лінія), система в цілому стане більш ефективною.

электрическая нагрузка электромобили

Важливим чинником при розрахунку майбутніх цін на електроенергію є плата за користування мережею («мережева складова»): понад 90 відсотків витрат електричних мереж є фіксованими витратами, які стягуються із споживачів за допомогою цих спеціальних зборів. Зростання обсягів продажів електроенергії в результаті зростання кількості електромобілів забезпечить більш ефективне використання капіталомісткої електричної мережі. Згідно з дослідженням, це може призвести до скорочення питомих зборів, що призведе до значного зниження цін на електроенергію для домашніх господарств. Проте автори дослідження підкреслюють, що ситуація в розподільчих мережах у Німеччині дуже відрізняється від регіону до регіону і в окремих зонах може відбутися зростання цін на електроенергію при більш високих витратах на утримання мережі.

Ще один ключовий висновок дослідження полягає в тому, що відповідні додаткові інвестиції в мережі стають потрібними тільки тоді, коли зарядна потужність перевищує 11 кіловат (кВт) і зарядка електромобілів відбувається «неконтрольованим» чином (тобто довільно, без використання яких-небудь механізмів управління попитом). При більш низькій потужності або контрольованій зарядці електромобілів зазвичай не виникає потреби у додаткових мережевих інвестиціях. Тому автори рекомендують підтримувати контрольовану зарядку електромобілів, наприклад, з допомогою відповідної системи тарифів. Технічне обмеження потужності зарядки до 11 кВт, згідно дослідженню, може бути корисне і навряд чи обмежить мобільність користувачів транспортних засобів.

В 2030 році споживання електроенергії даною кількістю електромобілів складе приблизно 11,6 ТВт*год. Додатковий попит на електроенергію, викликаний електромобілями, означає, що будуть необхідні електростанції з більш високими змінними витратами. У той же час розрахунки ISI Fraunhofer показують, що використання контрольованої зарядки зможе компенсувати це розрахункове зростання цін, оскільки процес зарядки буде здійснюватися в періоди низького попиту (і більш доступних цін).

Автори дослідження порівняли економію від оптимального використання електричних мереж з витратами генерації і мережевими інвестиціями. Висновок, до якого вони прийшли: «як правило, ефекти зниження мережевої складової переважують, і ціни на електроенергію для німецьких домогосподарств можуть бути знижені до чотирьох відсотків». Для цього вкрай важливо при майбутньому регулювання цін враховувати можливі позитивні ефекти електричної мобільності. Тільки таким чином більш низькі ціни на електроенергію можуть досягти домашніх господарств.

Категорії: Новини альтернативної енергетики,Транспорт

Відповісти

avatar