Fortum переробляє літій-іонні акумулятори з відновленням більше 80%

Фінський енергетичний концерн Фортум (Fortum) оголосив, що відповідний підрозділ компанії тепер надає послуги з глибокої переробки літій-іонних акумуляторів в промислових масштабах.

Технологія, застосовувана на заводі у фінському місті Харьявалта, дозволяє відновлювати для повторного використання понад 80% матеріалів, що містяться в літій-іонних акумуляторах, знижуючи потреби у видобутку кобальту, нікелю та інших дефіцитних металів.

Поточний рівень відновлення літій-іонних акумуляторів становить приблизно 50%, такі регуляторні вимоги в ЄС, пише Фортум.

«Існує дуже мало працюючих, економічно вигідних технологій для переробки літій-іонних акумуляторів. Ми зіткнулися з проблемою, яка ще не була вирішена, і розробили масштабоване рішення по переробці для всіх галузей промисловості, що використовують батареї», — сказав Калле Сааримаа, віце-президент Fortum Recycling and Waste.

Fortum досягає понад 80% переробки з допомогою гідрометалургійного процесу з низькими викидами CO2.

Спочатку здійснюється механічна обробка, в процесі якої відокремлюються пластмаси, алюміній і мідь.

Хімічні та мінеральні компоненти батареї утворюють «чорну масу», яка зазвичай складається з суміші літію, марганцю, кобальту та нікелю в різних співвідношеннях. З них нікель — і особливо кобальт — є найбільш цінним і найбільш важким для вилучення.

Методи Фортум дозволяють витягати ці мінерали і знову поставляти їх виробникам батарей для повторного використання. Технологія була розроблена фінською компанією Crisolteq.

«Циркулярна економіка в самому строгому сенсі слова означає повернення елемента до його первісної функції або призначенням. Коли ми обговорюємо утилізацію літій-іонних батарей, кінцевою метою є переробка більшості компонентів батареї в нові батареї», — зазначає Сааримаа.

Fortum також реалізує пілотні проекти «другого життя» для акумуляторів, у яких літій-іонні батареї, що відслужили своє, в електромобілях, використовуються в стаціонарних накопичувачах енергії. Слід зауважити, що подібні проекти здійснюються багатьма виробниками автомобілів, наприклад, Mercedes-Benz.

Нещодавно автомобільний концерн Volkswagen оголосив про будівництво свого заводу з глибокої переробки літій-іонних акумуляторів.

Згідно з одним з прогнозом Міжнародного енергетичного агентства, кількість електромобілів на дорогах світу зросте до 125 мільйонів до 2030 року. Відповідно, виникне колосальний ринок переробки старих батарей. Відрадно, що вже на ранніх стадіях розвитку ринку компанії починають активно займатися питаннями глибокої переробки літій-іонних акумуляторів.

Категорії: Новини альтернативної енергетики,Технології

Відповісти

avatar