Емісія CO2 в США раптом впала до найнижчого рівня з 1991 року

У першій половині поточного року обсяг викидів CO2 в США впав до найнижчого рівня з 1991 року. Як заявили в Управлінні з енергетичної інформації (EIA) Міненерго країни, це скорочення пов’язано не тільки з теплою зимою, але зі змінами в структурі американської енергетики.

Зокрема, за даними управління, споживання енергії в США в перші шість місяців 2016 року знизилося на 2%. І при цьому використання вугілля в генерації впало на 18% в порівнянні з 2015 роком. В результаті значна частина навантаження лягла на газові електростанції.

Крім того, використання поновлюваних джерел енергії виросло на 9%, передає ресурс Scientific American. Майже половина додаткової електроенергії була згенерована вітровими електростанціями (ВЕС), а інша частина була отримана за допомогою ГЕС і сонячних батарей.

В цілому в 2016 році, згідно зі звітом EIA, викиди вуглекислого газу впадуть в США до найнижчого рівня з 1992 року. «Це новий приклад тієї ефективності, в тому числі, екологічної, яку демонструє газова електроенергетика», – заявив Марті Дурбін, представник American Petroleum Institute.

Варто однак зазначити, що газова енергетика в США знаходиться в більш вигідному становищі, ніж у багатьох інших країнах. Існуюча зараз в світі міжнародна енергетична інфраструктура «заточена», головним чином, під транспортування нафти і вугілля. А ось доставка газу споживачеві представляє поки істотні труднощі.

Виробники цього палива вільно транспортують його по трубопроводах в межах континенту, як, наприклад, в Сполучених Штатах. Проблема виникає, коли потрібно доставити його через океан. І вона полягає не в самому способі транспортування – танкери зі скрапленим газом давно курсують по всьому світу. Проблема – в отриманні палива на місці прибуття.

Справа в тому, що в більшості країн, особливо найбідніших, немає регазифікаційних терміналів, здатних приймати судна великого тоннажу. Якщо ж продавці СПГ намагаються оперувати невеликими танкерами, це відразу підвищує вартість транспортування і робить газ недоступним для ринків, що розвиваються.

Тим часом саме ринки, що розвиваються, згідно з прогнозом американського Управління енергетичної інформації, будуть споживати до 2040 року 65% світової енергії. І зростання попиту на СПГ залежить від того, як швидко слаборозвинені країни відмовляться від дешевого і доступного вугілля заради газу.

Таким чином, перед світовими гігантами СПГ-індустрії в даний час стоїть завдання не стільки запускати все нові і нові мегапроекти зі зрідження, скільки розвивати регазифікацію. Згідно зі звітом International Gas Union, на даний момент у всьому світі існують 108 терміналів отримання СПГ, з яких 25 знаходяться в Японії і 10 – в Сполучених Штатах.

З 20 нових регазифікаційних терміналів, які будуть запущені в наступні три роки, 17 розташуються в Азії. З них 10 – в Китаї, найбільшому споживачі вугілля і емітента CO2 в світі. А в Індії, яка також є одним з найбільших світових емітентів парникових газів, буде побудовано тільки три термінали на додаток до чотирьох наявних.

Однак в Азії справи йдуть ще відносно непогано, якщо враховувати, що на всю Латинську Америку припадає лише дев’ять регазифікаторів, сконцентрованих в Аргентині, Бразилії, Чилі та Мексиці. А найжахливіша ситуація в Африці – на цілому континенті є тільки два регазифікаційні термінали, і обидва в Єгипті.

Теоретично, звичайно, Африка може отримувати газ по трубопроводах від континентальних виробників – Алжиру, Нігерії та Лівії. Але навіть побіжного погляду на карту вистачить, щоб зрозуміти: в Африці просто не існує магістральної газотранспортної інфраструктури.

З урахуванням всіх цих обставин стає очевидно – якщо світ хоче використовувати природний газ для боротьби зі зміною клімату, йому потрібно активно будувати в країнах, що розвиваються не тільки регазифікаційні термінали, але і газопроводи.

Адже величезна кількість таких країн не мають виходу до моря, і СПГ для них – порожній звук. А потреба в енергії неухильно зростає. Без газотранспортної інфраструктури Паризька хартія стане лише папірцем, а споживання вугілля і нафти буде тільки зростати, все більше забруднюючи навколишнє середовище.




Категорії: Екологія

Отправить ответ

Залиште перший коментар!

avatar
wpDiscuz