Електромобілі: сонячні електростанції з накопичувачами замість розширення розподільних мереж

У Німеччині опубліковані результати невеликого дослідження, яке було проведено Інститутом високовольтної техніки та електроенергетичних систем (Institut für Hochspannugstechnik und Elektrische Energieanlagen) при Технічному університеті Брауншвейг. Назва роботи: «Чи можуть сонячні електростанції, оснащені накопичувачами енергії, підтримувати мережеву інтеграцію електричної мобільності».

Автори шукали відповідь на питання: чи потрібне розширення розподільчих (місцевих) мереж для розвитку електричного транспорту і чи можна використовувати інші опції?

Вчені використовували типову електричну мережу, обслуговуючу передмістя з малоповерховою забудовою (146 домогосподарств), для аналізу різних підходів до збільшення кількості точок зарядки для електромобілів.

На першому етапі було виконано статичне моделювання, згідно з яким навіть сьогодні п’ята частина домогосподарств (22%) може одночасно заряджати електромобілі з потужністю 11 кВт. Більшість настінних зарядних станцій в даний час забезпечують максимальну зарядну потужність 11 кВт. Автори відзначають, що однофазні зарядки потужністю 3,7 кВт в майбутньому будуть винятком.

Профілі споживання показують, що при інших рівних умовах 45 відсотків домогосподарств з зарядної станцією 11 кВт можуть бути підключені до існуючої розподільної мережі, якщо електричні автомобілі заряджаються з затримкою по часу (контрольована зарядка).

Зарядні станції розглянутої потужності (11 кВт) можуть бути встановлені в 60 відсотках домогосподарств без розширення розподільної мережі в тому випадку, якщо будинки будуть оснащені сонячними електростанціями і накопичувачами енергії, які можуть забезпечувати реактивну потужність. За допомогою забезпечення реактивної потужності акумуляторний інвертор стабілізує напругу під час зарядки, навіть коли накопичувач енергії порожній.

Для цілей моделі розглядалися сонячні електростанції потужністю 8,5 і 6 кВт і накопичувачі з характеристиками 5 кВт/7,5 кВт*год. Нагадаю, в Німеччині вже встановлено понад 100 тисяч домашніх систем зберігання енергії.

Нарешті, на думку вчених, технічно можливе навіть повне покриття точками зарядки всіх домогосподарств (100%) без подальшого розширення розподільної мережі, в тому випадку, якщо накопичувачі енергії також будуть заряджатися від електричної мережі (а не тільки сонячної електростанції).

Для цього потрібна зміна законодавства, оскільки нинішні закони ФРН не допускають багатоцільове використання домашніх накопичувачів.

Дане дослідження проведено для типового німецького передмістя, його результати не можуть бути автоматично перенесені на інший грунт». Тим не менш, на основі висновків авторів можна стверджувати, що при нинішньому рівні розвитку технологій розподіленої енергетики і систем зберігання, зростання навантажень не обов’язково має супроводжуватися розширенням мережевого господарства, можуть існувати більш економічні варіанти.

Категорії: Новини альтернативної енергетики,Транспорт

Відповісти

avatar